Pirmiausia susipažinkime su keliais personažais.

Gintaras laikosi sveikos mitybos principų ir žino, kad vandenį gerti tiesiog sveika. Jis išsiugdė įprotį nuolat gurkšnoti vandenį ir darbe, ir namuose. Gintaras sako, kad vandens skonis iš skirtingų čiaupų skiriasi ir jis, ko gero, atspėtų, kurioje stiklinėje vanduo iš jo namų, o kurioje – iš biuro.

Renata propaguoja sveiką gyvenimo būdą – sportuoja, atsakingai renkasi maisto produktus, kruopščiai skaičiuoja kalorijas ir per dieną nueitus žingsnius. Vandens kasdien ji taip pat išgeria nemažai, dažniau renkasi lengvai gazuotą iš plastikinio butelio, ypač po pietų.

Oksana – dviejų vaikų mama, ji taip pat perka vandenį plastikiniuose buteliuose. Moteris nėra kategoriškai nusistačiusi prieš geriamą vandenį iš čiaupo, tačiau vanduo plastikiniuose buteliuose jų šeimai atrodo tiesiog skanesnis ir sveikesnis. Tiesa, ji niekada neskaičiavo, kiek  tai per metus kainuoja jų šeimos biudžetui.

Henrikas vandenį iš čiaupo renkasi ne tik dėl skonio ar taupumo. Jis įsitikinęs, kad kiekvienas kasdien mažais darbais ir savo įpročiais turi prisidėti prie aplinkos saugojimo, o jis pats propaguoja atsakingą vartojimą ir stengiasi naudoti kuo mažiau vienkartinių plastiko pakuočių.

Ne, net nebandysiu įtikinėti, kad šie personažai nėra išgalvoti. Nei vienas iš jų neturi pavardės, gyvenamosios vietos ar ID kortelės, tačiau visus juos vienija aktualus šiuolaikinis požiūris į geriamą vandenį, kuris turėtų būti pažįstamas daugeliui žmonių ir iš realaus gyvenimo.

Dabar galima tik konstatuoti, kad kai prieš dešimtmetį Vokietijos kompanija GROHE pristatė rinkai geriamo vandens sistemą „Grohe Blue“ tikrai aplenkė laikmetį. Iš virtuvės čiaupo tekantis papildomai filtruotas, optimalios temperatūros ir netgi lengvai gazuotas vanduo daugeliui tikrai galėjo pasirodyti kaip egzotiškas, tuščios prabangos ir net ne pirmos būtinybės reikalas. Bet per tą dešimtmetį požiūris į geriamą vandenį radikaliai pasikeitė. Be didesnių įtikinėjimų vis daugiau žmonių supranta geriamo vandens teikiamą naudą, o jo vartojimą paverčia kasdieniu įpročiu. Vis atidžiau įsiklauso į diskusijas apie aplinkos taršą ir kiekvienam iš mūsų tenkančius iššūkius. Galiausiai susimąsto, ar tos priežastys, dėl kurių į vežimėlius krauna plastikinių butelių pakuotes prekybos centruose, vėliau gražina taromatams, tikrai tokios jau rimtos ir vertos tų pastangų. Ir tikrai skamba neįtikėtinai, kad vienas santechnikos įrenginys gali turėti tiek skirtingų ir patrauklių atsakymų apie geriamą vandenį, jo vartojimo kultūrą, patogumą ir netgi aplinkosaugą.

Į tą atsakymų sąrašą patektų ir labai praktiniai, dažnai nelabai patogūs, klausimai apie „Grohe Blue Home“ dydį, valdymą, galiausiai atsiperkamumą. Šiai sistemai užtenka vos 2o centimetrų pločio erdvės po virtuvės plautuve, o vanduo teka kaip iš įprastinio maišytuvo – tiesiog paspaudus mygtuką. Įspūdinga, nes į tokio dydžio „Grohe Blue Home“ sutilpo tikra vandens laboratorija: filtravimo sistema, išvalanti vandenį iki optimalios kokybės per penkis filtravimo etapus, speciali talpa, preciziškai prisotinanti vandenį angliarūgšte iki lengvai gazuoto lygio, ir šaldymo sistema, kuri atvėsina vandenį iki žmogaus atsigaivinimui tinkamiausios temperatūros.

Kaip ši sistema įtakoja piniginės storį, atsiperka ir netgi keičia vartotojų įpročius iškalbingai iliustruoja ir vokiečių atliktas tyrimas. Paaiškėjo, kad naudojantys „Grohe Blue Home“ kasdien išgeria 35 procentais daugiau vandens už tuos, kurie vandenį perka buteliuose, o jų išlaidos geriamam vandeniui sumažėjo net 60 procentų. Vokiečiai netgi paskaičiavo, kad su šia sistema vien tik statistinė keturių asmenų europiečių šeima gali sutaupyti apie 600 plastikinių butelių per metus.

Kompanija jau paskelbė, kad jau netrukus pasirodys ir atnaujinta išmani „Grohe Blue Home“ versija, kurią bus galima susieti su „Grohe Ondus“ programėle. Išmaniuose įrenginiuose vartotojai jau galės gauti informaciją ne tik kada keisti filtrą ar angliarūgštės talpą, bet ir fiksuoti sunaudojamo vandens kiekį.  Bet greičiausiai pagrindinė priežastis, kodėl vis daugiau vartotojų rinksis „Grohe Blue Home“ išliks ta pati kaip ir prieš dešimtmetį – turėti galimybę kasdien gerti skanų vandenį tiesiog iš čiaupo. Skirtumas tik tas, kad troškulio numalšinimą jau drąsiai galima įtraukti į mažų gyvenimo džiaugsmų sąrašą.